آشنایی با پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند

جستجو برای جای پارک به یک عادت روزانه برای بسیاری از مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. معمولاً فرآیندی زمان بر و خسته کننده است که بسیاری از شهروندان باید طی کنند. در کنار اینکه پارکینگ یک مشکل روزمره است، تاثیر زیادی بر آلودگی کره زمین نیز دارد. مفهوم پارکینگ هوشمند، مفهومی است که در کنار مفهوم خانه هوشمند در حال توسعه است. در ادامه به معرفی پارکینگ هوشمند می پردازیم.

پس از نام بردن از مشکلات مختلف ناشی از جستجوی مکان های پارک، تنها یک سوال باقی می ماند: چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟ پاسخ پارک هوشمند است، اما آن چیست؟

تعریف پارکینگ هوشمند

به طور خلاصه، پارک هوشمند یک راه حل پارکینگ است که می تواند شامل سنسورهای پارک هوشمند، دوربین ها یا سنسورهای شمارش در زمین باشد. این دستگاه‌ها معمولاً در مکان‌های پارک تعبیه می‌شوند یا در کنار آن‌ها قرار می‌گیرند تا تشخیص دهند که آیا محل‌های پارک آزاد هستند یا اشغال شده‌اند. این از طریق جمع آوری داده ها در زمان واقعی اتفاق می افتد. سپس داده ها به یک برنامه تلفن همراه یا وب سایت پارکینگ هوشمند منتقل می شود که در دسترس بودن را به کاربران خود اطلاع می دهد. برخی از شرکت ها اطلاعات درون برنامه ای دیگری مانند قیمت و مکان پارکینگ را نیز ارائه می دهند. این امکان را به شما می دهد تا هر گزینه پارکینگی که در دسترس شماست را بررسی کنید.

پارکینگ هوشمند و سنسورهای پارک هوشمند آن را می توان بخشی از شهرهای هوشمند دانست. این شهرهای هوشمند شهرهایی هستند که توسط زیرساخت فناوری اطلاعات هدایت می‌شوند و با استفاده از این زیرساخت، شهرها می‌توانند کیفیت زندگی را افزایش داده و توسعه اقتصادی را برای ساکنان خود بهبود بخشند. تبدیل شدن به یک شهر هوشمند می تواند راه خوبی برای جمع آوری داده های تاریخی به روشی نسبتا آسان باشد. با جمع‌آوری این داده‌ها، شهرها می‌توانند نحوه بهینه‌سازی فرآیندهایی مانند پارکینگ را تحلیل کنند.

در نتیجه استفاده از پارکینگ هوشمند، افرادی که به دنبال یافتن جای پارک هستند، آن را به کارآمدترین شکل ممکن پیدا می کنند و شرکت ها یا شهرداری ها می توانند محدوده پارکینگ خود را بهینه کنند. همچنین شهرها را قابل زندگی تر، امن تر می کند. از برنامه های یک شرکت خانه هوشمند این است که علاوه بر ارائه تجهیزات داخلی خانه به فکر تجهیزات بیرونی مثل پارکینگ می باشد.

مزایای پارکینگ هوشمند برای رانندگان

بهینه‌سازی تجربه رانندگی: استفاده از سیستم پارکینگ هوشمند، زمان زیادی را برای رانندگان صرفه‌جویی می‌کند، زیرا آنها می‌دانند کجا یک جای پارک خالی پیدا کنند. مدت زمانی که در جستجوی جای پارک صرف می کنید به حداقل می رسد. با استفاده از فناوری های جدید سنسورهای پارک هوشمند، می‌توانید محل پارک مورد نظر خود را بدون نیاز به گشت و گذار در خیابان‌ها پیدا کنید.

مزایا برای شهرها

  • آلودگی کمتر: پارک هوشمند به محیطی پاک‌تر کمک می‌کند. کاهش زمان لازم برای یافتن جای پارک، میزان سوخت مصرفی هنگام جستجوی جای پارک را کاهش می دهد. این باعث می‌شود که فرآیند پیدا کردن محل پارک به آلودگی کمتری کمک کند، که برای همه مفید است.
  • از فضای شهرداری به طور موثرتری استفاده خواهد شد: از آنجایی که حسگرهای پارک هوشمند داده‌های زنده را منتقل می‌کنند، رانندگان یک دید کلی در زمان واقعی از اشغال محل‌های پارک خواهند داشت. این به این معنی است که مکان‌های رایگان را می‌توان سریع‌تر پر کرد، که زمان خالی شدن جای پارک را کاهش می‌دهد.
  • ایمنی: استفاده از سنسورهای پارک هوشمند می تواند ایمنی را در شهرها بهینه کند. به عنوان مثال، در نتیجه قرار دادن حسگرهای روی زمین در محل های پارک، افراد به اندازه زمانی که به دنبال فضای پارک هستند دچار استرس نمی شوند. از آنجایی که این افراد می‌دانند به کجا می‌روند، می‌توانند به سادگی به محل پارک خود بروند و نیازی به استرس در مورد آن نخواهند داشت.
  • تجزیه و تحلیل زمان واقعی پارکینگ برای شهرها: فضای پارکینگ با استفاده از حسگرهای پارک هوشمند در محل های پارک هوشمند می شود. این بدان معنی است که به عنوان یک شهر می توانید داده های تاریخی ذخیره شده را مشاهده کنید و می توانید بر اساس داده های سنسور پارکینگ تصمیم گیری و پیش بینی های مبتنی بر داده بگیرید.

به طور کلی، راه‌حل‌های پارک هوشمند، مانند حسگرها، به شهرداری‌ها و شرکت‌ها این فرصت را می‌دهند تا پارکینگ را به فرآیندی روان‌تر و کارآمدتر تبدیل کنند. علاوه بر این، باعث صرفه جویی زیادی در زمان، پول مردم می شود و ناامیدی را که ممکن است فرد در هنگام پیدا کردن جای پارک داشته باشد، کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed