هوش مصنوعی: کاربرد در علوم پزشکی قانونی

هوش مصنوعی و پزشکی قانونی

در طول تاریخ بشریت، فناوری‌های دیجیتالی مختلفی پدید آمده و تکامل یافته‌اند که کاربرد آن‌ها را در بخش‌های دولتی و خصوصی افزایش داده و در مشاغل و فعالیت‌های مختلف زندگی روزمره کمک می‌کنند، بنابراین علاوه بر تسهیل در فعالیت‌های انسان بودن، باعث شده است. ارزش دیگری برای مفید بودن آن است. عصر دیجیتال اکنون است و با تمام شکوه و عظمت خود تجسم می شود، استفاده از فناوری های پیشرفته ظهور هوش مصنوعی (AI) را که قبلاً خارج از داستان های علمی تخیلی است، به واقعیت تبدیل کرد.

اگرچه هوش مصنوعی هنوز در مرحله اولیه است، اما هوش مصنوعی در حال حاضر وجود دارد و انقلابی واقعی در فناوری ها ایجاد کرده است، زیرا ترکیبی از الگوریتم ها با هدف ایجاد ماشینی است که توانایی های مشابه یک انسان را دارد. انسان، بنابراین هیچ بخشی نمی تواند در برابر استفاده از آن مقاومت کند. هوش مصنوعی بیش از آنکه تهدید باشد، همانطور که به دلیل استفاده مجرمانه آن توسط اپراتورهای مختلف ذکر شد، پیشرفت است، رشد بشریت است، تقریباً در همه زمینه ها کاربرد دارد، اما اگر از اجرای عدالت صحبت کنیم، به طور خاص در مورد سیستم عدالت کیفری، هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک دستیار عالی در زمینه پیشگیری از جرم تا مجازات آن قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: شرکت خانه هوشمند

امنیت و هوش مصنوعی

دولت ضامن امنیت عمومی است و مسئولیت اجرای عدالت، مجازات جرایم و تضمین ترمیم خسارات وارده را بر عهده دارد. این امر از طریق پیشگیری و رسیدگی به جرم محقق می شود. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی اولین فرض پیشگیری را تسهیل می کند. که از روش علمی استفاده می کنند و بدین ترتیب می توان با وارد کردن داده های مجرمانه، تحلیل ریسک را مشخص کرد و از این طریق راهکارهایی برای مقابله و کاهش جرایم تهیه کرد، علاوه بر شناسایی مبتنی بر صرفه جویی در منابع از تعدیل به گشت ها، بهبود هشدارها و پاسخگویی. در زمان خدمات اورژانس، در حالی که در تحقیقات جنایی در جنبه های مختلف اعمال می شود، در هر تحقیقی برای تعیین مشارکت احتمالی باید مدارکی از واقعیت به دست آورد، بنابراین باید به علوم پزشکی قانونی، یعنی رشته هایی که با هم کار می کنند، کمک کرد. بررسی اعمال مجرمانه از طریق تجزیه و تحلیل داده های شواهد موجود، با استفاده از دانش و تخصص هر یک از متخصصان مسلط به هر یک از این علوم برای حکمرانی بر اساس آنچه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. داده های به دست آمده پس از تجزیه و تحلیل آنها، که بدون شک ارزش اثباتی کامل را تشکیل می دهند و شواهد عینی در یک کارآزمایی هستند.

علوم پزشکی قانونی مانند انگشت نگاری، بالستیک، انسان شناسی قانونی، فیزیولوژی پزشکی قانونی، تصادف شناسی، سندسکوپی، عکاسی قانونی، ژنتیک قانونی، پزشکی قانونی از جمله، علیرغم استفاده از دانش علمی و کاملاً قابل تأیید در موارد خاص، دارای حاشیه خطا هستند که باید کوچکترین ممکن، زیرا موقعیت های مختلف به عینیت به دست آمده در نظرات متخصصان بستگی دارد، مانند مجازاتی که باید برای مجازات جرم تعیین شود، جبران خسارت وارد شده و حتی آزادی را تعیین می کند. یا محرومیت از یک فرد، به همین دلیل استفاده از ابزار مناسب برای حذف بخشی ذهنی که کار پزشکی قانونی می تواند داشته باشد، مهم است، هوش مصنوعی با ارائه ابزارهای جدیدی که می توانند خودکارسازی کنند، به عنوان فرصتی برای کاربرد در این رشته ها ارائه می شود. ابزارهای محاسباتی، الگوریتم ها و حتی یادگیری، بخشی از فعالیت هایی است که توسط کارشناسان پزشکی قانونی برای به دست آوردن نتایج دقیق تر انجام می شود.

هوش مصنوعی در حوزه های مختلف علوم پزشکی

هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف تحلیل علوم پزشکی قانونی استفاده می‌شود، مانند عکاسی قانونی که در آن برای تقویت نظرات مبتنی بر پروتکل استانبول، که به دنبال بررسی و مستندسازی موارد شکنجه، بدرفتاری و ظلم است، استفاده شده است. مجازات‌های غیرانسانی و تحقیرآمیز (UN, 2004) از طریق استفاده از پردازش پس‌پردازی تصاویر از طریق الگوریتم‌ها به منظور نشان دادن آسیب‌هایی که برای چشم انسان و لنز عکاسی چندان مشهود نیستند، اما در آناتومی وجود دارند، به دنبال تغییراتی است. در رنگ و شکل روی سطح بدن برای تعیین زمان دقیق نقض آن با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف مانند ضخامت و سطح پوست.

در انسان شناسی قانونی، سودمندی آن بر اساس پروژه ای است که در سال 2005 در اندلس انجام شد که از طریق آن فرآیند مدل سازی سه بعدی جمجمه بر روی عکسی از صورت یک فرد گمشده انجام می شود تا به بهترین شکل مطابقت داشته باشد و نرم افزار استفاده شده. محاسبه برای حل مسئله و ایجاد برابری ویژگی ها یا اختلافات غیر متناظر مربوطه در جفت شدن. از نظر انسان شناسی قانونی، Skeleton ID ایجاد شد، اولین نرم افزار موجود در بازار که بخش بزرگی از فرآیند شناسایی پزشکی قانونی را با استفاده از تکنیک های انسان شناسی فیزیکی توسعه یافته در Ponferrada در سال 2019 توسط Oscar Ibáñez خودکار می کند. این سیستم از نظر سرعت، قابلیت اطمینان و عینی بودن مزایایی را ارائه می دهد. در نتیجه، از متخصص در تصمیم گیری و مدیریت تجزیه و تحلیل اطلاعات پشتیبانی می کند. در پزشکی قانونی، ویرتوپسی در سوئد انجام شده است، که روشی برای انجام کالبد شکافی بر روی جسد از طریق تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و توموگرافی محوری کامپیوتری است، که به بازسازی بدن به صورت سه بعدی از طریق تصاویر با وضوح بالا که جزئیاتی از علت مرگ، این اجازه می دهد تا خطر سرایت با برخی از میکروارگانیسم ها را کاهش دهد.

از سوی دیگر، هوش مصنوعی در محاسبات قانونی مفیدتر است زیرا از طریق یادگیری ماشینی، امکان شناسایی تجارت و فروش مواد کنترل‌شده از طریق توییتر، ایجاد یک پروتکل آزمایشی برای الگوریتم بدون نظارت برای شناسایی توییت‌های فروشندگان آنلاین، برنامه کاربردی وجود دارد. شبکه‌های عصبی در فرآیندهای پزشکی قانونی این امکان را فراهم کرده است که یافته‌های شواهد دیجیتالی در فرآیندهای قضایی را با استفاده از داده‌های شبکه‌های اجتماعی، گزارش‌های پلیس و سوابق دستگیری به منظور یافتن مجرمان ساده‌سازی کند، محققان پزشکی قانونی دیجیتال از شبکه‌های بیزی برای استدلال در مورد موجود استفاده کرده‌اند. شواهد و فرضیه پیشنهادی، استفاده از داده کاوی یا داده کاوی امکان درک در مقایسه با تصاویر کامل پزشکی قانونی را فراهم می کند، همه این کاربردهای هوش مصنوعی در محاسبات پزشکی قانونی به ما این امکان را می دهد که نتایج بهتری برای شناسایی پولشویی، اخاذی، بازاریابی مواد مخدر در شبکه های اجتماعی به دست آوریم. از طریق الگوریتم های یادگیری ماشینی

کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی قانونی دیگر مهم نیست، بلکه ضروری است زیرا نتایج قابل اعتماد، قابل تایید و تکرار به دست می آید. با این حال، کار انسان باید با استفاده از روباتیک، پردازش زبان طبیعی و یادگیری برنامه ریزی و اجرا شود. یادگیری خودکار و عمیق، به همین دلیل است که نتایج به دست آمده منجر به ذهنیت و تغییرات کمی و کیفی آن نمی شود، دقت را افزایش می دهد و به نوبه خود زمان لازم برای صدور نظرات با نتایج بسیار قابل اعتماد را کاهش می دهد. این و بسیاری از استدلال‌های دیگر می‌توانند به عنوان پشتیبان نشان دهند که هوش مصنوعی اینجاست که می‌ماند و جای خود را به پیشرفت نه تنها در علوم پزشکی قانونی، بلکه در بشریت می‌دهد، به همین دلیل است که پیشنهاد سیاستی برای کاربرد و مدیریت آن مهم است. ابزارهای اطلاعاتی هوش مصنوعی با هدف کاهش استفاده نادرست و مجرمانه از آن، قانون‌گذاری در مورد استفاده از آن از کاهش خطرات مصرف آن جلوگیری می‌کند و استفاده از آن منحصراً برای پیشرفت انسان است و نه افزایش نوع رفتارها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed