تاریخچه تجهیزات هوشمند در خانه

تاریخچه تجهیزات خانه هوشمند

خانه‌ هوشمند، مانند بیشتر فناوری ها، از نظر تئوری خیلی قبل از اینکه به واقعیت تبدیل شوند، منشأ پیدایش خود را از همان اول داشتند. در حالی که نویسندگان داستان های علمی تخیلی، مانند ری بردبری، این خانه ها را در اوایل قرن بیستم به تصویر کشیدند. در واقع پیدایش این خانه ها در توسعه سیستم هایی است که آنها را تشکیل می دهند. اوایل قرن 20 ما شاهد اختراع جاروبرقی، خشک کن، ماشین لباسشویی، اتو و توستر بودیم. اولین دستگاه هوشمند تقریباً 45 سال بعد ساخته شد. این دستگاه که با نام ECHO IV شناخته می شود، می توانست لوازم خانگی را روشن و خاموش کرده و دمای خانه را کنترل کند. البته متاسفانه باید گفت که فروش خوبی نداشت.

فناوری‌های هوشمند از دهه‌ها پیش در خانه‌های لوکس ساخته شدند. در یکی از فیلم های کمپانی دیزنی در سال 1999، خانه هوشمندی را به تصویر میکشید که تمام وسایلشان هوشمند بود اما اولین مدل‌ها و دستگاه‌های خانه هوشمند در اوایل دهه 2000 با گسترش اینترنت و فناوری‌های مرتبط در یک دهه قبل از آن به بازار مصرف وارد شدند.

مزایای خانه های هوشمند

مزایای خانه هوشمند به هیچ وجه و به راحتی محدود نمی شود، اگرچه این یک ویژگی قانع کننده هم است. خانه‌های هوشمند همچنین پتانسیل سبزتر و ارزان‌تر شدن را دارند: ابزارهای نظارت بر آب و انرژی، و برنامه‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، می‌توانند ما را به کاهش مصرف آب و انرژی ترغیب کنند که به نوبه خود می‌تواند هزینه های ما را کاهش داده و باعث کاهش آلودگی هم میشود.

خانه‌های هوشمند با ادغام تجهیزات مراقبت‌های بهداشتی خانگی، مانند ابزارهای نظارت و تشخیص، می‌توانند فرآیند مراقبت را برای صدها میلیون مردم در سراسر جهان که از والدین یا خویشاوندان سالمند، بیمار یا ناتوان مراقبت می‌کنند، ساده‌تر کند. به عنوان مثال، یک خانه هوشمند ممکن است به شما امکان نظارت بر حرکات یکی از بستگان مبتلا به زوال عقل را بدهد.

سیستم های امنیتی

امنیت را میتوان گفت که تمرکز اصلی سیستم های خانه هوشمند است. سیستم‌های پیشرفته امنیتی هوشمند می‌توانند از راه دور شما را در صورت وقوع نفوذ و حتی سرقت مطلع کنند، وسایل نقلیه‌ای را که به خانه شما نزدیک می‌شوند شناسایی کنند، درها را به‌طور خودکار قفل کنند، نظارت اتاق به اتاق را ارائه دهند و موارد دیگر… در کل سیستم های امنیتی در خانه های هوشمند حرف اول را برای هر صاحبخانه ایی میزند… در شرکت خانه هوشمند isee تمامی تجهیزات لازم برای امنیت خانه تولید می شود.

ویژگی های خانه هوشمند

اتوماسیون خانه‌های هوشمند ساده اما دارای سیستم‌های امنیتی یکپارچه هستند به طوری که می توانند یخچال‌ها، تلویزیون‌ها، ماشین‌ ظرفشویی و سایر لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی که به صورت مرکزی و/یا از راه دور از یک دستگاه کنترل می‌شوند را هوشمند کنند. همانطور که دستگاه های بیشتری به فناوری های بی سیم متصل می شوند، خانه هوشمند هم دارای ویژگی های بیشتری از این به بعد خواهد بود. برخی از رایج‌ترین فناوری‌های کنترل شده مرکزی در اتوماسیون خانه هوشمند امروزی عبارتند از:

  • قفل های خودکار درب و سیستم های امنیتی: این قفل ها را می توان با گوشی هوشمند به دستگاه های الکترونیکی دیگر کنترل کرد.
  • کنترل دما و تهویه؛
  • دستگاه های نظارت بر مصرف انرژی؛
  • وسایل سرگرمی؛
  • سیستم های روشنایی هوشمند؛
  • لوازم هوشمند؛
  • سیستم های تشخیص خودرو؛
  • سیستم های نظارت بر گیاهان و حیوانات خانگی
  • ارتباطات صوتی و تصویری اتاق به اتاق
  • توسعه نرم افزاری در مورد خانه های هوشمند

در حالی که پتانسیل کاربرد نرم افزار خانه هوشمند بی پایان است، تقاضای توسعه نرم افزار برای سیستم های خانه هوشمند به طور کلی به حوزه های تمرکز زیر تقسیم می شود:

امنیت 🔐

خانه های هوشمند از فناوری دیجیتال برای تضمین امنیت و نظارت کارآمد خانه استفاده می کنند. یکی از رایج ترین دستگاه های اینترنت اشیا که در یک سیستم خانه هوشمند وجود دارد، دوربین نظارتی با کنترل تلفن هوشمند است. زنگ های درب هوشمندی نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد حتی اگر در خانه نیستید با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید. سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند می‌توانند در زمان واقعی اعلان‌هایی در مورد هر گونه فعالیت مشکوک در نزدیکی خانه شما را ارائه دهند که با ادغام نظارت دوربین خانگی، سنسورهای حرکت، گزارش‌های پلیس و سایر داده‌ها تامین می‌شود. راه‌حل‌های نرم‌افزاری که می‌توانند نظارت از راه دور خانه را برای شما فراهم کنند، همچنان تقاضای بالایی دارند.

آب و هوا 🌡️

کنترل آب و هوا و البته قابل تنظیم، یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز خانه های هوشمند است. ویژگی های ضروری اتوماسیون خانگی این منازل شامل کنترل دما، میزان رطوبت و کیفیت هوا است. ترموستات‌های هوشمند که از راه دور کنترل می‌شوند، به کاربران این امکان را می‌دهند که خانه‌های خود را درست قبل از رسیدن گرما، از قبل خنک کنند، که به طور قابل توجهی بهره‌وری انرژی را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، بسیاری از برنامه‌های خانه های هوشمند اختصاصی به نظارت بر مصرف انرژی وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد هم در هزینه‌های قبض برق صرفه‌جویی کنند و هم الگوی پایدارتری از مصرف برق بلند مدت خود ایجاد کنند.

اتوماسیون ✅

خواه از دستیار مجازی خود بخواهید تا گزارش آب و هوای سریع ارائه دهد، یا با تکیه بر کنترل غذای گربه‌های خانگی تان حتی در تعطیلات، خانه‌های هوشمند مملو از دستگاه‌های یکپارچه‌ای هستند که می‌توانند مجموعه‌ای از کارها را خودکار کنند. از حسگرهای حرکتی که می‌توانند چراغ‌های خاص را روشن کنند، تا آب پاش‌های خودکار که می‌توانند بر اساس داده‌های آب و هوا کارشان را به درستی انجام دهند. طیف گسترده‌ای از کارهای خانه را می‌توان از طریق توسعه نرم‌افزار خانه هوشمند انجام داد. غول های فناوری مانند مایکروسافت قبلاً سیستم هایی مانند HomeOS را راه اندازی کرده اند که یک سیستم عامل اتوماسیون خانگی است.

سرگرمی 🎭

بدون هیچ نشانه ای از کاهش سرعت، فناوری دیجیتال و ادغام تدریجی آن در هر جنبه ای از زندگی خانگی، سیستم های سرگرمی خانگی را به سطح جدیدی رسانده است. تلویزیون های هوشمند و سیستم های صوتی را می توان از طریق دستورات صوتی کاربر یا حرکات دست به طور خاص فعال کرد. کاربران سیستم‌های سرگرمی خانگی هوشمند می‌توانند بدون بلند کردن انگشت خود، برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌شان را به یاد بیاورند و بی‌درنگ در فایل های موسیقی و فیلم بدون نیاز به مکان‌یابی دستگاه‌های دست و پاگیر مانند کنترل‌های از راه دور دستی دسترسی پیدا کنند.

نقطه ورود ایده آل برای مشتریان یا OEM

خانه های هوشمند راحت، امن و کم مصرف هستند. این نه تنها مزایای بی شماری برای مشتریان آن دارد، بلکه طیف وسیعی از امکانات را در بازار دیجیتال رو به رشد برای ارائه دهندگان سیستم، تولید کنندگان تجهیزات خانگی و امنیتی، و تولیدکنندگان دستگاه و سیستم باز می کند. یک خانه هوشمند ایده آل برای هر کسی میتواند به شکل های مختلف انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed