در مورد ترموستات هوشمند چه می دانید؟

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند چیست؟

به‌طور خلاصه، ترموستات‌های هوشمند، دستگاه‌های کوچکی در خانه هوشمند هستند که می‌توانند به خانه شما کمک کنند احساس بهتری داشته باشد، راحت‌تر شود و همزمان اتلاف انرژی را کاهش دهد.

به طور خاص تر، ترموستات های هوشمند دستگاه هایی با قابلیت Wi-Fi هستند که تنظیمات ترموستات شما را به طور خودکار کنترل می کنند. در ابتدا، می‌توانید تنظیمات دمای دلخواه خود را از تلفن هوشمند، تبلت یا بلندگوی هوشمند خود مدیریت کنید.

با گذشت زمان، ترموستات های هوشمند در واقع تنظیمات و الگوهای دمایی شما را یاد می گیرند.

و بسته به برند یا مدلی که انتخاب می‌کنید، برخی از ترموستات‌های هوشمند حتی می‌توانند بر اساس برنامه روزانه و آب و هوای محلی شما برنامه‌ریزی شوند (با فناوری “geofencing” – بسیار شگفت‌انگیز است!).

این بدان معناست که این نابغه‌های کوچک تشخیص می‌دهند که چه زمانی دمای خانه‌تان را بالا و پایین کنند و اگر گرمایش و سرمایش منطقه به منطقه دارید، بر اساس میزان اشغال در کدام اتاق‌ها. هنگامی که خانه خالی است به طور خودکار از گرمایش و سرمایش کمتری استفاده می کنند و زمانی که شما در خانه هستید بیشتر استفاده می کنند.

به همین دلیل است که این عالی است: اگر سیستم گرمایش یا تهویه مطبوع خود را فقط در مواقع ضروری راه اندازی می کنید، انرژی بسیار کمتری برای راحت نگه داشتن خانه خود مصرف می کنید. این برای نتیجه شما و کره زمین خوب است.

هر چه مدت زمان بیشتری یک ترموستات هوشمند داشته باشید، هوشمند تر می شود. در شرکت خانه هوشمند آی سی به دنبال این هستیم که تجهیزات به صورت بهینه تر اتلاف انرژی را کاهش دهد.

ویژگی های ترموستات هوشمند

برنامه ریزی هوشمند: می‌توانید برای سیستم HVAC خود برنامه‌ریزی کنید: یکی برای روز و دیگری برای شب – و حتی یکی برای تعطیلات!
پیگیری مصرف انرژی: ترموستات های هوشمند میزان مصرف انرژی شما را ردیابی می کنند. بنابراین شما داده های زمان واقعی در مورد صرفه جویی در انرژی خود دریافت می کنید.
تعدیل دما: سنسورهای از راه دور به ترموستات اصلی، دمای هر اتاق را اطلاع می دهند. بنابراین اگر اتاق خواب شما کمی گرم می شود، ترموستات اصلی می تواند دمای هر اتاق را تنظیم کند.
کار روی وای فای: در شب‌های تابستان نیازی به بلند شدن از رختخواب نیست – فقط از یک برنامه تلفن هوشمند برای تنظیم سیستم کولرگازی استفاده کنید. (و نگران نباشید – اگر وای فای شما خاموش شد، همچنان می توانید ترموستات های هوشمند را به صورت دستی تنظیم کنید.)
همگام سازی با سایر دستگاه های هوشمند: ترموستات های هوشمند با بلندگوهای هوشمند خانگی و هشدارهای هوشمند دود سازگار هستند.

ترموستات های هوشمند چگونه کار می کنند؟

ترموستات های هوشمند دارای سه قسمت اصلی هستند که آنها را در حال کار نگه می دارد:

سیم مشترک (C-Wire): مستقیماً به سیستم تهویه مطبوع شما متصل می شود و برق را از سیستم گرمایش یا سرمایش خانه شما تامین می کند.
کنترل ترموستات: دمای هر اتاق را حس می کند و سپس مستقیماً با واحد تهویه مطبوع شما ارتباط برقرار می کند تا خانه شما را در تنظیمات دمای دلخواه شما نگه دارد (همچنین از طریق الگوریتم های برنامه ریزی شده).
اپلیکیشن: از طریق WiFi برای برقراری ارتباط با واحد کنترل ترموستات استفاده می کند که مستقیماً از تلفن هوشمند، تبلت یا هر دستگاه دارای اینترنت دیگری مدیریت می شود.
بنابراین، اساساً، هنگامی که یک ترموستات هوشمند نصب می‌کنید، کنترل ترموستات با واحد HVAC موجود شما کار می‌کند و از تنظیماتی که قبلاً برنامه‌ریزی کرده‌اید، دستورها را دریافت می‌کند.

و آنها اطلاعات و تنظیمات خانه شما را در سیستم خود ذخیره می کنند تا با گذشت زمان، سطح راحتی خانه شما را به خاطر بسپارند!

چرا باید ترموستات هوشمند نصب کنید؟

ترموستات های هوشمند سریع یاد می گیرند. این بدان معنی است که این دستگاه های باهوش به سرعت دمای ایده آل خانه شما را تشخیص می دهند. و اگر می‌خواهید دمای هر اتاق را به صورت مستقل کنترل کنید، ترموستات هوشمند شما نیز می‌تواند این کار را انجام دهد (البته بسته به تعداد سنسورهای اتاقی که استفاده می‌کنید و نوع سیستم HVAC شما).

یک ترموستات هوشمند کاهش استفاده از گرمایش و سرمایش را زمانی که در خانه نیستید بسیار آسان‌تر می‌کند. این نه تنها به کاهش مصرف انرژی کمک می کند (که می تواند در هزینه قبض برق شما صرفه جویی کند)، بلکه باعث می شود دمای خانه شما هنگام بازگشت شما مناسب باشد.

بر اساس تکنولوژی Wi-Fi، می‌توانید با ترموستات هوشمند خود بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستید صحبت کنید (چه در یک خواربار فروشی یا در تعطیلات در کشور دیگری).

آیا ترموستات هوشمند ارزش خانه را افزایش می دهد؟

بله، فناوری خانه هوشمند در حال افزایش است. بازار خانه های هوشمند هر سال حدود 10 درصد رشد می کند. در حال حاضر، ترموستات های هوشمند ممکن است افزوده های هوشمندانه ای به خانه شما باشند، اما آیا آنها یک سرمایه گذاری هوشمندانه هستند؟

خوب، یک مطالعه توسط Coldwell Banker غول املاک و مستغلات نشان داد که اگر فناوری خانه هوشمند از قبل نصب شده باشد، 81 درصد از خریداران خانه احتمال بیشتری برای خرید خانه خواهند داشت. و یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که خانه های دارای فناوری خانه هوشمند می توانند ارزش دارایی خود را حدود 3 تا 5 درصد افزایش دهند.

اما بیایید حساب کنیم. ارزش خانه ها به ازای هر دلار صرفه جویی در هزینه های انرژی سالانه حدود 20 دلار افزایش می یابد. و با یک مطالعه جدید که ثابت می کند صاحبان خانه می توانند تا 12٪ انرژی کمتری برای گرمایش و 15٪ برای سرمایش با ترموستات های هوشمند مصرف کنند، به نظر می رسد حل شده است. آنها می توانند ارزش اضافه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed