با چه روش هایی هوشمندسازی خانه افراد معلول را کمک می کند؟

خانه هوشمند برای افراد معلول

خانه های هوشمند عصر جدیدی را برای افراد دارای معلولیت آغاز می کنند. در اینجا برخی از راه هایی که دستگاه های هوشمند به شما کمک می کنند آورده شده است. در دنیایی که به طور فزاینده ای با فناوری روبرو می شود، راه های متعددی وجود دارد که خانه هوشمند و وسایل داخل آن زندگی افراد دارای معلولیت را راحت تر کند.

دستگاه‌های هوشمند نه تنها می‌توانند به راحتی توسط کاربر یا مراقبان آن‌ها نصب شوند، بلکه می‌توانند بدون وابستگی به کمک‌های خارجی، به کاربران قدرت دهند تا زندگی شاد و مستقلی داشته باشند.

در اینجا برخی از روش هایی که خانه های هوشمند به افراد دارای معلولیت کمک می کنند، آورده شده است. از طریق مشاوره با شرکت خانه هوشمند isee می توانید راهنمایی های لازم برای راه اندازی سیستم های خانه هوشمند برای سناربوهای متفاوت دریافت نمایید.

1. خانه های هوشمند راحتی بیشتری را ارائه می دهند

راحتی و سهولت استفاده از مزایای اصلی است که خانه های هوشمند وعده ارائه آن را می دهند. اگرچه دستگاه های هوشمند برای اکثر مردم یک کالای لوکس هستند، اما برای برخی ضروری هستند.

برای کاربرانی که به دلیل عدم تحرک فیزیکی، نقص بینایی یا هر بیماری مزمن مجبور به وابستگی به افراد دیگر هستند، دستگاه‌های خانه هوشمند یک تغییر بازی بوده است. یک سیستم خانه هوشمند کنترل کامل را به کاربر ارائه می دهد، همه اینها از کف دست.

گجت‌ها، لوازم خانگی و سیستم‌عامل‌های خانگی که با یک تلفن هوشمند قابل کنترل هستند، زندگی روزمره را برای افراد دارای معلولیت بسیار آسان‌تر و راحت‌تر کرده‌اند.

2. خانه های هوشمند امنیت پیشرفته ای را ارائه می دهند

سیستم‌های امنیتی هوشمند و دستگاه‌های نظارتی برای افراد دارای معلولیت بسیار ضروری هستند، زیرا آرامش خاطر و احساس ایمنی را برای آن‌ها و خانواده‌ها و عزیزانشان به ارمغان می‌آورند.

به عنوان مثال، درب‌های هوشمند نشانه‌های جایگزینی را برای افراد کم بینا ارائه می‌کنند تا بدانند آیا درب ورودی آن‌ها باز شده است یا به هر طریقی امنیت خانه به خطر افتاده است.

قفل های هوشمند و درب های هوشمند

قفل های هوشمند و درب های هوشمند جایگزینی برای کلیدها یا صفحه کلیدهای سنتی هستند که برای تضمین امنیت خانه استفاده می شوند. اینها هنگام دسترسی به خانه داران، مراقبان، پرستاران یا درمانگران برای افراد در بستر یا کسانی که با بی حرکتی بدنی دست و پنجه نرم می کنند، مفید هستند.

اینها از طریق تلفن هوشمند شما قابل دسترسی هستند، با دسترسی ادمین که همچنین به شما امکان می دهد به مهمان اجازه دسترسی داشته باشید و حتی تعداد دفعاتی که شخصی می تواند در طول روز به خانه شما دسترسی داشته باشد را محدود کنید. این برنامه ها همچنین گزارشی از افرادی که وارد خانه شما شده اند را نگه می دارند.

برای افرادی که با زوال عقل یا آلزایمر دست و پنجه نرم می کنند، درب های هوشمند و قفل های هوشمند می توانند مفید باشند. این به این دلیل است که آنها شما را از خانه خود حبس نمی کنند و می توانند در صورت خروج یا ورود شخصی نظارت کنند و اعضای خانواده را در مواقع اضطراری به روز نگه دارند.

همیشه راهی برای باز کردن این قفل ها وجود دارد، حتی اگر باتری تمام شود یا اتصال اینترنت قطع شود، که تضمین می کند کاربران هرگز نگران ترک خانه خود بدون مراقبت نباشند.

سنسورهای نشتی

نشتی لوله کشی یا لوله اغلب تا زمانی که آسیب کاملاً گسترده نشده باشد قابل تشخیص نیست. به خصوص برای افراد ناتوان و ناتوان شناختی، تشخیص نشت می تواند دشوار باشد.

حسگرهای نشتی نشت را تشخیص می‌دهند و به شما در دستگاهتان اطلاع می‌دهند، به عنوان یک وسیله پیشگیرانه عمل می‌کنند و به افراد دارای معلولیت کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که خانه‌هایشان به خوبی نگهداری می‌شود.

3. خانه های هوشمند کنترل از راه دور را بر روی عملکردهای روزمره فعال می کنند

اکثر دستگاه ها و ابزارهای هوشمند از راه دور قابل کنترل هستند. آنها را می توان با تلفن هوشمند یا یک کنترل از راه دور اختصاصی کنترل کرد.

بهترین بخش در مورد دستگاه های هوشمند این است که می توان آنها را حتی زمانی که از خانه خود دور هستید کنترل کرد. در کنار درب های هوشمند و قفل های هوشمند، راه حل های روشنایی هوشمند نیز از راه دور قابل کنترل هستند.

روشنایی هوشمند

مانند سایر دستگاه های هوشمند، دستگاه های روشنایی هوشمند از راه دور قابل کنترل هستند. علاوه بر این، بسیاری از انواع سیستم‌های روشنایی هوشمند به سنسورهای حرکتی متصل می‌شوند که روشن و خاموش کردن چراغ‌ها را برای افراد دارای محدودیت تحرک بسیار آسان می‌کند.

دستگاه های روشنایی هوشمند فعال با حسگرها نیز می توانند برای اهداف امنیتی در راهروها یا گاراژها استفاده شوند. راه پله های متصل به سنسور حرکت می تواند کمک بزرگی برای بیماران معلول باشد. علاوه بر این، دستگاه های روشنایی هوشمند از نظر انرژی کارآمد هستند و هزینه های انرژی را برای کاربران کاهش می دهند.

4. خانه های هوشمند بهره وری انرژی را بهبود می بخشند

ثابت شده است که دستگاه های هوشمند هزینه های انرژی را در مقایسه با لوازم خانگی و سیستم های خانگی استاندارد کاهش می دهند.

با کنترل دقیق بر روی تمام تنظیمات سیستم، دستگاه های مجهز به حسگر و کنترل از راه دور، ضریب کارایی خانه را افزایش می دهند و به کاهش قبض برق کمک می کنند. چند نمونه در اینجا پرده های هوشمند و ترموستات های هوشمند هستند.

پرده و پرده هوشمند

پرده ها و پرده های فیزیکی برای بیماران ناتوان جسمی یا کم بینا ممکن است ناخوشایند باشد. پرده های هوشمند به شما این امکان را می دهند تا با کمک برنامه های کاربردی از طریق گوشی های هوشمند خود آنها را از راه دور کنترل کنید. برخی از پرده های هوشمند حتی شارژ خورشیدی موتور را فعال می کنند که مکانیزم را نیرو می دهد و در تلاش برای شارژ دستی آنها صرفه جویی می کند.

ترموستات های هوشمند

ترموستات های هوشمند به شما کمک می کنند دمای خانه خود را از راه دور کنترل کنید. آنها مقرون به صرفه و انرژی کارآمد هستند. برای بیمارانی که نیاز به گرم نگه داشتن اتاق خود دارند، ترموستات های هوشمند جایگزین بسیار خوبی برای ترموستات های سنتی هستند زیرا از طریق تلفن هوشمند قابل کنترل هستند.

ترموستات های هوشمند می توانند برای بیماران مبتلا به فلج مغزی بسیار مفید باشند، زیرا دمای بدن آنها نسبت به سایر افراد پایین تر است. آنها همچنین برای بیمارانی که روی ویلچر می نشینند مفید هستند و آنها را قادر می سازند تا به راحتی دمای خانه خود را بدون نیاز به انجام دستی کنترل کنند.

5. خانه های هوشمند به شما کمک می کنند خانه خود را از یک مکان مدیریت کنید

دستگاه‌های هوشمند با انواع دستیارهای صوتی ادغام می‌شوند، که به کاربران دارای معلولیت امکان می‌دهد تا با دادن دستورات صوتی، سایر دستگاه‌های موجود در خانه خود را کنترل کنند. بنابراین، آن را به یک تجربه کاملاً بدون هندزفری تبدیل می کند.

دستیارهای صوتی یک هاب متمرکز هستند که به شما امکان می دهد با یک فرمان صوتی ساده تمام دستگاه های خانه خود را کنترل کنید. آنها می توانند به کاربرانی که دارای اختلالات بینایی یا تحرک محدود هستند کمک بزرگی باشند.

علاوه بر این، دستگاه‌های هوشمند گزارش‌های دقیقی در مورد عملکرد دستگاه و جنبه‌های مرتبط با آن ارائه می‌دهند و به کاربران ایده روشنی از انرژی مصرف‌شده در یک دوره زمانی خاص می‌دهند.

6. خانه های هوشمند به کاربران معلول کمک می کند تا مستقل شوند

دستگاه های هوشمند نه تنها به افراد کمک می کنند تا کارهای خانه و فعالیت های خود را به راحتی مدیریت کنند، بلکه به افراد دارای معلولیت کمک می کنند تا زندگی عادی داشته باشند و به خود متکی شوند. با کاهش وابستگی به اعضای خانواده و/یا مراقبان، دستگاه های هوشمند به عزت نفس آنها کمک می کند و به آنها کمک می کند تا زندگی باوقار و مستقلی داشته باشند.

چندین دستگاه هوشمند مانند قرص‌های هوشمند و ردیاب‌های سلامتی وجود دارند که وابستگی افراد دارای معلولیت را کاهش می‌دهند، به آنها کمک می‌کنند تا سلامت خود را کنترل کنند و گزارش‌های روزانه را با پزشکان خود به اشتراک بگذارند.

گجت‌های هوشمند مانند دستگاه‌های پخش قرص می‌توانند به مراقبان اولیه در بیمارستان‌ها یا افرادی که باید داروهای بسیاری از ساکنان را ردیابی کنند، کمک کنند. آنها همچنین برای بیمارانی که از زوال عقل رنج می برند یا به طور مرتب فراموش می کنند که قرص های خود را مصرف کنند، یک موهبت است.

ردیاب هوشمند سلامت

از ردیاب‌های سلامت و فناوری پوشیدنی هوشمند برای بیماران معلول می‌توان برای نظارت و حفظ شمارش ثابت سطح اکسیژن و خون یا حتی سطوح ECG استفاده کرد.

دستگاه‌های ردیاب مکان می‌توانند برای بیماران مبتلا به آلزایمر و زوال عقل مفید باشند، زیرا می‌توان از آنها برای ردیابی آنها در صورت سرگردانی تصادفی استفاده کرد. برای کاربرانی که بیماری‌های جسمی دارند، دستگاه‌های تمیزکننده رباتیک می‌توانند برای کارهای روزمره خانه مفید باشند.

7. خانه‌های هوشمند را می‌توان به گونه‌ای سفارشی‌سازی کرد تا از افراد مختلف پشتیبانی کند

مشکل گجت‌ها و لوازم معمولی این است که برای انبوه مردم ساخته شده‌اند و به طور کلی نمی‌توان آن‌ها را مطابق با نیازهای یک کاربر خاص سفارشی کرد.

با این حال، دستگاه های هوشمند را می توان مطابق با نیازهای افراد دارای معلولیت سفارشی کرد، که استفاده از این فناوری را برای کاربران ناتوان بسیار آسان می کند.

توانمندسازی افراد دارای معلولیت برای داشتن زندگی مستقل

دستگاه‌های هوشمند نه تنها به افراد دارای معلولیت این آزادی را می‌دهند که مستقلاً خود را مدیریت کنند، بلکه به آن‌ها این فرصت را می‌دهند تا به سبک زندگی ممتاز ارتقا پیدا کنند.

امروزه، بسیاری از شرکت‌های فناوری تلاش می‌کنند تا دستگاه‌های هوشمندی را بسازند که منحصراً برای کاربران ناتوان طراحی شده‌اند تا بتوانند هر کاری را که افراد توانا می‌توانند انجام دهند، انجام دهند.

با گسترش و رشد صنعت فناوری، امکانات نوآوری هوشمند برای کاربران معلول نامحدود است.

اکنون، تنها نیاز به ایجاد آگاهی بیشتر و تشویق استفاده از این دستگاه‌های هوشمند در مقیاس بزرگ‌تر وجود دارد تا به افراد معلول کمک شود تا از طریق افزایش کنترل، امنیت و مشارکت اجتماعی، زندگی مثبت‌تری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed