روشنایی خانه هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟

روشنایی در خانه هوشمند

روشنایی هوشمند یک رویکرد تکنولوژیکی پیشرفته برای نورپردازی خانه هوشمند شما است. این چراغ‌های هوشمند می‌توانند تصمیم بگیرند، از برنامه‌ها پیروی کنند و از راه دور از طریق برنامه، دستگاه دستیار صوتی یا حسگرها کنترل شوند. این نه تنها استفاده از نور را آسان تر می کند، بلکه آن را لذت بخش تر می کند. شما می توانید مصرف انرژی خود را بهتر کنترل کنید، نور اتاق خود را مدیریت کنید و نور هوشمند به شما امکان می دهد نور خود را از راه دور تنظیم کنید، از کاهش نور و تغییر دمای رنگ گرفته تا تنظیم مقدار نور روز.

مزایای روشنایی هوشمند

مزایای روشنایی هوشمند فراتر از توانایی تنظیم نورهای شما به صورت خودکار یا از راه دور است. در اینجا چندین جنبه مثبت برای داشتن روشنایی هوشمند وجود دارد، مانند اتوماسیون، صرفه جویی در انرژی و موارد دیگر. متوجه خواهید شد که نورپردازی می تواند چیزهای بیشتری از تکان دادن یک سوئیچ داشته باشد و ما دقیقاً منظورمان را به شما نشان خواهیم داد. در شرکت خانه هوشمند آی سی به دنبال این هستیم با بررسی دقیق علمی تجهیزات هوشمند، امکانات بهینه تری تولید نماییم.

روشن و خاموش به صورت اتومات

روشنایی هوشمند را می توان به صورت جداگانه یا جمعی ادغام کرد. می‌توانید تایمرها را تنظیم کنید تا چراغ‌ها را در یک زمان مشخص خاموش کنند، یا می‌توانید چراغ‌هایتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که وقتی در خانه نیستید روشن و خاموش شوند و حضور شما را شبیه‌سازی کنید. لوازم لامپ های هوشمند مانند لامپ های معمولی است، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد نصب پیچیده نیست. به سادگی قدیمی را بردارید و جدید را پیچ کنید تا آنها را نصب کنید! از برنامه یا دستگاه خود برای اتصال آن ها به خانه خود استفاده کنید، و در عرض چند دقیقه می توانید از آن استفاده کنید.

ذخیره انرژی

بسته به نحوه تنظیم چراغ‌هایتان، می‌توانید اعلان‌هایی درباره روشن ماندن چراغ‌ها دریافت کنید، بنابراین می‌توانید آنها را خاموش کنید. به این معنی که دیگر اتلاف نور و کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی وجود نخواهد داشت که منجر به انتشار کمتر CO2 می شود. بنابراین، می توانید خانه خود را در عین حال که دوستدار محیط زیست هستید، نیرو دهید. همچنین، روشنایی هوشمند طول عمر متوسط بسیار بیشتری نسبت به لامپ های استاندارد دارد، بنابراین نیازی به تعویض مکرر آنها ندارید.

اگرچه روشنایی هوشمند از قبل گران‌تر است، اما در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود. لامپ‌های هوشمند پنج برابر کمتر از لامپ‌های معمولی انرژی مصرف می‌کنند و قابلیت کم‌نور کردن چراغ‌ها می‌تواند به شما کمک کند حتی در هزینه‌های انرژی خود صرفه‌جویی کنید. به یاد داشته باشید، هرچه چراغ های شما انرژی کمتری مصرف کنند، برای محیط زیست بهتر هستند.

ایجاد محیط دلپذیر

نورپردازی هوشمند همچنین با تشخیص جنبه های مختلف در یک اتاق و تطبیق با آن عوامل، محیط دلپذیرتری را فراهم می کند. بیشتر چراغ‌های هوشمند ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهند رنگ یا شدت را تنظیم کنید تا بتوانید یک فضای فیلم، محیط کار یا فقط یک فضای آرامش‌بخش عالی ایجاد کنید.

قابلیت اتصال

شما می توانید با ترکیب سیستم روشنایی هوشمند خود با سایر دستگاه های متصل مانند دوربین ها، تجهیزات موسیقی، ترموستات ها یا دستیارهای خانگی، یک خانه هوشمند کامل ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید زندگی خانگی خود را به طور کامل ساده کنید و خانه ای با فناوری بسازید که همه خانواده دوستش داشته باشند.

انواع اتصالات

کنترل های اتوماسیون خانگی روی دیوار

دو راه برای تنظیم اتصال روشنایی هوشمند وجود دارد: WiFi و Bluetooth. اما کدام یک برای خانه شما بهتر است؟ این بستگی به نیازهای شما دارد.

وای فای

روشنایی هوشمند متصل به WiFi برای اتصال به وای فای خانه یا محل کار شما از طریق روتر تنظیم شده است. این چراغ ها بدون آن اتصال قابل استفاده نیستند، بنابراین اگر اینترنت قطع است، چراغ های شما نیز قطع است.

بلوتوث

چراغ‌های هوشمندی که از بلوتوث استفاده می‌کنند می‌توانند یک شبکه مش تشکیل دهند و با گوشی‌های هوشمند مجهز به BLE قابل کنترل باشند. یک هاب بلوتوث برای کنترل چراغ های هوشمند مبتنی بر بلوتوث از راه دور ضروری است. هاب بلوتوث دستگاه های دارای بلوتوث را به شبکه شما متصل می کند، بنابراین تا زمانی که تلفن خود را در دست دارید، همیشه می توانید نور خود را کنترل کنید.

فناوری روشنایی هوشمند جزء کلیدی اتوماسیون خانه هوشمند است. کاربران می توانند آنها را از راه دور مدیریت کنند، برنامه ریزی ایجاد کنند و رنگ را مطابق با روحیه خود تغییر دهند. به جز ویژگی‌هایی مانند کاهش نور و گزینه‌های رنگی مختلف، همه این عملکردها را می‌توان به سادگی با اتصال لامپ‌های استاندارد به دوشاخه هوشمند به دست آورد.

اگر برای شروع اتوماسیون خانگی خود آماده هستید، DAVE می تواند کمک کند! همه چیز مورد نیاز خود را از روشنایی کنترل خانه، چراغ ها و پریزهای هوشمند، دستیارهای کنترل صوتی و موارد دیگر پیدا کنید! و اگر در مورد محصولات خانه هوشمند سؤالی دارید یا در مورد اتوماسیون و کنترل خانه خود کمک می خواهید، همین امروز با ما تماس بگیرید! ما همیشه خوشحالیم که کمک کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed