8 روشی که خانه هوشمند شما می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند

ذخیره انرژی در خانه هوشمند

هزینه های انرژی روز به روز در حال افزایش هستند و خانواده ها به دنبال راه حل های هوشمند انرژی خانه برای کاهش قبض های آب و برق ماهانه خود هستند. دستگاه های خانه هوشمند مانند ترموستات ها و لوازم خانگی بسیار کارآمد هستند زیرا می توانند به طور خودکار با نیازهای انرژی در حال تغییر سازگار شوند. بعلاوه، آنها می توانند ناکارآمدی ها را شناسایی کنند تا ضایعات برق، آب و گاز به حداقل برسد. وقتی دستگاه های هوشمند خانه شما را راه اندازی می کنند، مصرف انرژی شما می تواند به طور تصاعدی کاهش یابد. در اینجا هشت راه برای راه اندازی یک خانه هوشمند وجود دارد که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

1. آشکارسازهای نشت و یخ زدگی آب هوشمند

وقتی آب نشتی پیدا می‌کند و لوله‌ها یخ می‌زنند، باعث می شود که خانه خیس و کثیف شود و تعمیرات پرهزینه ای را به بار آورد. ردیاب‌های هوشمند نشت و یخ‌زدن آب می‌توانند به شما کمک کنند تا نشت‌ها را قبل از آسیب رساندن به فضا و وسایل خانه و وسایل الکترونیکی و برقی متوقف کنید.

ردیاب های هوشمند نشت آب را در زیر سینک ظرفشویی، اطراف مخازن آب گرم یا هر منبع آب دیگری قرار دهید. این ردیاب‌ها می‌توانند در مورد مشکل آب به شما پیامک یا ایمیل ارسال کنند تا حتی اگر در خانه نیستید، آگاه باشید. تشخیص زودهنگام، می تواند به جلوگیری از هدر رفتن آب کمک کند و دیگر نیاز نباشد که بخواهید فرش خود را بیرون کنید و تمیز کنید.

2. ترموستات هوشمند

Nest Labs یک مطالعه ترموستات هوشمند منتشر کرد که نشان داد با استفاده از ترموستات هوشمند، یک خانواده متوسط می تواند 10 تا 12 درصد در هزینه های گرمایش و 15 درصد در سرمایش صرفه جویی کند. سیستم گرمایش و سرمایش خانه بیشترین میزان مصرف انرژی را در خانه مصرف می کند، بنابراین این درصدها می توانند هر ماه به پس انداز تبدیل شوند.

ترموستات های هوشمند و سنسورهای دما می توانند با نیازهای محیطی تنظیم شوند. وقتی کسی در خانه نیست نیاز کمتری به گرمایش و سرمایش وجود دارد. می‌توانید ترموستات‌های هوشمند را برنامه‌ریزی کنید و آنها را از راه دور با گوشی هوشمند خود کنترل کنید. ترموستات خود را طوری تنظیم کنید که وقتی دور هستید سیستم گرمایشی را خاموش نگه دارد اما درست قبل از رسیدن به خانه آن را روشن کنید. این تنظیمات هوشمند می تواند به شما در صرفه جویی در قبض ها کمک کند. به طور کلی در یک شرکت خانه هوشمند همواره تلاش بر این است که محصولات به بهترین کیفیت و با امنیت بالا تولید شود.

3. لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند لامپ هایی هستند که با شبکه Wifi شما کار می کنند و شما آنها را با یک برنامه کنترل می کنید. مانند ترموستات هوشمند، می‌توانید لامپ‌های هوشمند را برای روشن و خاموش کردن برنامه‌ریزی کنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. برخی از برندهای لامپ هوشمند، زمانی را که به خانه می روید تشخیص می دهند و چراغ ها را به طور خودکار روشن می کنند. اگر به‌طور تصادفی چراغ‌هایتان را روشن گذاشتید، می‌توانید آن‌ها را از راه دور خاموش کنید. همچنین می‌توانید روشنایی لامپ‌های هوشمند را تنظیم کنید و با کم‌نور کردن آن‌ها در صورت عدم نیاز به نور روشن، در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.

4. پریزهای هوشمند

اگر هنوز پلتفرم خانه هوشمند ندارید، می‌توانید با استفاده از دوشاخه‌های هوشمند شروع کنید. این دستگاه‌های هوشمند به پریزهای برق شما متصل می‌شوند و برای مدیریت مصرف انرژی هر چیزی که به آنها وصل می‌کنید استفاده می‌شوند. برنامه‌های آن‌ها به شما امکان می‌دهند زمان‌های استفاده را برنامه‌ریزی کنید، برق را از راه دور روشن و خاموش کنید و حتی کل مصرف انرژی خود را مشاهده کنید. اگر تلویزیون یا رایانه نوجوان شما در شب انرژی زیادی مصرف می کند، آن را طوری برنامه ریزی کنید که در یک ساعت مشخص خاموش شود، یا فقط آن را از روی تخت خود خاموش کنید.

5. لوازم هوشمند

وسایل هوشمند مانند ماشین لباسشویی، یخچال و قهوه ساز نحوه تعامل ما با وسایل آشپزخانه را تغییر می دهند – آنها با ما صحبت می کنند. اگر در یخچال خود را باز بگذارید، یک اخطار بر روی تلفن خود دریافت می کنید. اگر ماشین لباسشویی هوشمند شما نیاز به تعمیر دارد، می تواند مشکل را برای شما ایمیل کند. انجام سریع تعمیرات می تواند از متحمل شدن هزینه های تعویض کامل لوازم خانگی خود جلوگیری کند. برای افرادی که هزینه‌های برق متفاوتی را برای زمان‌های اوج مصرف می‌پردازند، خشک‌کن شما حتی می‌تواند به شما اطلاع دهد که چه زمانی کمترین هزینه را برای خشک کردن لباس‌هایتان دریافت می‌کنید.

6. سیستم های امنیتی خانه هوشمند

سیستم‌های امنیتی خانه‌های هوشمند هنگامی که مهاجمی وجود دارد با تلفن شما ارتباط برقرار می‌کند و حتی به شما امکان می‌دهد پخش زنده ملک خود را مشاهده کنید. این ویژگی ها شما را ایمن نگه می دارند، اما می توانند هزینه ها را نیز کاهش دهند. آلارم‌های کاذب یک مشکل رایج در سیستم‌های امنیتی خانه هستند و اگر اداره پلیس محلی شروع به صدور جریمه برای تماس‌های مکرر کند، ممکن است هزینه‌بر باشد. امنیت هوشمند به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا مشکل یک اورژانس واقعی است یا صرفاً یک سنجاب تهاجمی است که از دوربین امنیتی شما برای گرفتن عکس سلفی استفاده می کند.

7. سیستم های اسپرینکلر هوشمند

صرفه جویی در قبض آب یکی دیگر از مزایای دستگاه هوشمند است. سیستم‌های بارانی هوشمند از سیستم‌های آبیاری خودکار استفاده می‌کنند که پیش‌بینی آب و هوا را می‌دانند. این آبپاش ها به طور خودکار زمان آبیاری چمن شما را متناسب با احتمال باران آینده تنظیم می کنند. دیگر از آبیاری چمن در هنگام بارندگی استفاده نکنید زیرا فراموش کرده اید که آبپاش ها را خاموش کنید. آبپاش‌های هوشمند گزارش‌های مصرف آب را نیز اجرا می‌کنند تا از مصرف بیش از حد آب مطلع شوید.

8. درب بازکن هوشمند گاراژ

حتی درب بازکن های گاراژ هوشمند شده اند. درب بازکن های هوشمند گاراژ امروزی با برنامه های گوشی هوشمند ادغام می شوند و می توانند به شما بگویند که درب در حال حاضر باز یا بسته است و به شما امکان می دهد در را از راه دور ببندید و باز کنید. این مدل‌های هوشمند عموماً مقرون به صرفه‌تر هستند و برخی از آنها در صورت قطع برق مجهز به پشتیبان باتری هستند. هشدار به باز بودن درب گاراژ به جلوگیری از نفوذ کمک می کند و خانه شما را از دست دادن کارایی گرمایش و سرمایش به دلیل باز بودن درب گاراژ حفظ می کند.

راه های زیادی برای صرفه جویی در مصرف انرژی خانه هوشمند با دستگاه های متصل به وب مانند این وجود دارد. اما سرمایه گذاری در دستگاه های هوشمند برای خانه شما نیز به سیاره زمین کمک می کند. خانوارهای کانادایی در مقایسه با سایر کشورها یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان هستند. بنابراین، حتی یک کاهش ناچیز در مصرف انرژی برای هر خانوار می تواند مزایای زیادی در سراسر کشور داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed